Choć zimą znacznie mniej czasu spędzamy na zewnątrz, to nie oznacza to, że musimy całkowicie rezygnować z aktywności fizycznej! Mróz i śnieg nie zachęcają do ruszenia się z domu, ale warto pomyśleć i ciekawej aktywnej formie spędzania wolnego czasu, nawet w czasie zimy. Pamiętajmy o tym, że aktywność ruchowa wpływa na poprawę odporności naszego organizmu, sprawiając, że chorujemy znacznie rzadziej. Poza tym dostarcza mnóstwo frajdy i pozytywnej energii.

Narty i snowboard

Zimą warto wyruszyć na stoki, by poszusować na nartach lub desce snowboardowej. Zarezerwujmy sobie choć jeden weekend na takie szaleństwa. To doskonały sposób na spędzenie wolnego czasu z rodziną lub przyjaciółmi. Niezależnie od tego, czy potrafimy już szusować, czy dopiero będziemy się uczyć. Nawet jeśli nie posiadamy własnego sprzętu, na stokach funkcjonują dobrze zaopatrzone wypożyczalnie. Często możemy też właśnie tam skorzystać z nauk instruktora.

Łyżwy

Jazda na łyżwach to kolejny świetny pomysłów na spędzenie wolnego, zimowego czasu z bliskimi. Z rodziną lub znajomymi. Już w większości polskich miast możemy wybrać się na lodowisko, otwarte lub kryte.

W takich obiektach również możemy wypożyczyć łyżwy, jeśli nie posiadamy własnych. Wybranie się na łyżwy nie wymaga specjalnej organizacji, tak jak w przypadku wyjazdu na stok narciarski.

Sanki

Zjazd z górki na sankach czy na popularnym jabłuszku to dla maluchów niebywała frajda! Ale zjeżdżać z górki możesz wraz z dziećmi. Wystarczą większe sanki lub dodatkowe jabłuszko. Znajdź górki w swojej okolicy i wyrusz na zimową rozrywkę.

Energiczne zimowe spacery

Spacerować możesz nawet zimą. Każda forma ruchu jest dobra! Jeśli nie masz ochoty ani na łyżwy, ani na narty, możesz po prostu wyjść z domu i ruszyć energicznym krokiem przed siebie. Zadbaj o nieco szybsze tempo niż zwykle. Ubierz się ciepło, ale wygodnie, tak by ubiór nie krępował twoich ruchów. Możesz wzbogacić swój spacer o kijki do nordic walkingu. Polecamy zarówno zimowe spacery w pojedynkę, jak i w towarzystwie!

Siłownie lub domowy fitness

A jeśli obawiasz się mrozu na zewnątrz, zawsze możesz zacząć ćwiczyć w pomieszczeniu – na siłowni lub we własnym domu. Warto zapisać się na zorganizowane zajęcia z fitnessu, wtedy na pewno nie będziesz się obijać! Zima to żadna wymówka.

W tych dniach warto być aktywnym fizycznie!.