Wiosna to cudowna pora roku. Przyroda zaczyna budzić się do życia, a my czujemy przypływ energii. Również odżywamy! Po szarej jesieni i mroźnej zimie doceniamy słoneczną wiosnę. Chcemy wyjść z domu i jak najwięcej czasu spędzić na świeżym powietrzu. To zatem doskonała okazja do tego, by zacząć uprawiać sporty. A najlepiej takie na zewnątrz, by podczas aktywności fizycznej cieszyć się wspaniałą pogodą. Wyciągnij z szafy rower i zacznij się ruszać! Jakie sporty warto uprawiać piękną wiosną?

Powitaj wiosnę razem z jogą

Joga to doskonała droga do dobrego samopoczucia i poprawienia swojej kondycji fizycznej.

Nie jest żadnym sportem wyczynowym, ale wymaga dobrego rozciągnięcia. Jest wiele rodzajów jogi, dlatego bez problemu znajdziesz taką dopasowaną do twoich możliwości. Są zajęcia jogi dla początkujących, z łatwiejszymi figurami do wykonania, a także zajęcia zaawansowane, dla doświadczonych już osób. Joga może być bardziej statyczna lub dynamiczna. Potrzebny będzie jedynie wygodny strój i mata. Jeśli nie masz swojej maty, niektóre studia umożliwiają ich wypożyczenie na miejscu. Po zajęciach z jogi, skupiających się na oddychaniu, naprawdę poczujesz się odprężony.

Obudzisz się do życia wraz z wiosną!

Wskocz na rower

Wiosna to także idealna pora, by wskoczyć na rower. Jeśli nie masz własnego, zorientuj się, gdzie w pobliżu znajduje się wypożyczalnia rowerów. Tu nie potrzeba żadnych wielkich umiejętności, oprócz tych nabytych w dzieciństwie. Wystarczy wskoczyć na jednoślad i ruszyć w drogę! W wielu miastach pojawia się coraz więcej ścieżek rowerowych, doskonałych na takie wiosenne eskapady. Już godzina aktywnej jazdy na rowerze pozwoli spalić blisko 500 kalorii. Taka aktywność fizyczna doskonale działa na funkcjonowanie całego naszego organizmu. Poczujemy się naprawdę świetnie.

A może rolki?

Rolki, niegdyś popularne wśród dzieci, obecnie są lubiane zarówno przed młodszych, jak i dorosłych. Na ścieżkach rowerowych czy w parkach pełno osób jeżdżących na rolkach. Dołącz do nich! A jeśli jeszcze nie potrafisz na nich jeździć, to czas najwyższy się nauczyć. Wiosna to idealna pora na takie rozrywki sportowe.

Nordic walking

A jeśli szukasz spokojniejszej aktywności ruchowej, to zdecyduj się na nordic walking. Z przyjaciółką, przyjacielem lub partnerem. Taka forma ruchu przynosi podobne korzyści jak dynamiczne spacery czy jogging.

Pozwala spalić kalorie, rozwija mięśnie, a przy okazji stanowi mniejsze obciążenie dla stawów. Wykorzystywane w tym przypadku kijki odciążają dolny odcinek pleców i skutecznie zmniejszają bóle lędźwiowe.